I mimo dům a při "nestíhačkách" se dá zdravá strava zvládat! Chce to jen trošku snahy :)

  • Tipy
  • 05. 10. 2016
  • Tím FitList

Zkuste tyto jednoduché rady:

  • Kopec zdravých jídel si umíte nabalit doma za minutku, co říkáte na kombinace některých z následujících potravin, které nevyžadují žádnou přípravu: šunka, kvalitní sýr, olivy, cottage cheese, kvalitní proteinová tyčinka, tvaroh, kvalitní jogurt, oříšky, lesní ovoce…?
  • Pokud se musíte stravovat někde v restauraci, vždy si umíte vybrat i zdravější (a stále velmi chutnou) alternativu nebo minimálně si umíte vybrat "menší zlo". Co takhle salát s masíčkem? Nebo menší porce sacharidů k hlavnímu jídlu?

Jak, kdy a kde získat karnitin

Určitě jste už všichni slyšeli o karnitinu a o jeho využití při hubnutí. Víte co to vlastně je, pro koho je určen, jak funguje a jak mnohostranné je jeho využití? V této sérii mini-článků o karnitinu se dozvíte vše potřebné :)

Svatý grál při snaze o pěknou postavu: naučte se zacházet se sacharidy

  • Tipy
  • 25. 09. 2016
  • Tím FitList

Pokud je mezi makro živinami (bílkoviny, tuky, sacharidy) jeden klíčový element, se kterým je třeba se naučit správně zacházet, tak jsou to sacharidy. Dostatek kvalitních bílkovin a tuků je základ a měl by být u lidí, co chtějí přibrat a také u lidí, co chtějí zhubnout. Klíčové jsou ale sacharidy. Pokud usilujete o snížení hmotnosti, měli byste snížit i příjem sacharidů a omezit jejich konzumaci například na období po tréninku. Chcete-li hmotnost zvýšit, tak je jejich konzumace po tréninku nezbytná a zároveň je žádaná iv jiných částech dne. Pokud nepřibíráte (a chtěli byste) - zvyšte jejich porce. Pokud nehubnete (a chtěli byste), jejich porce snižte.

Skořice - vynikající volba na sladkou kuchyni

  • Tipy
  • 15. 09. 2016
  • Tím FitList

Pokud v kuchyni nepoužíváte skořici, měli byste ji určitě zkusit. Skořice pomáhá zvyšovat inzulínovou senzitivitu, takže se hodí jednak pro cukrovkáře druhého typu a také pro všechny, kteří usilují o úpravu své hmotnosti. Dále snižuje projevy revmatismu, upravuje cholesterolový profil, je účinná v boji proti infekcím a má také mnoho jiných příznivých účinků. Výborně se hodí do sladkých pokrmů - jako například ke kvalitnímu řeckému jogurtu s ovocem a oříšky :)

Kurkuma - vynikající volba na slanou kuchyni

  • Tipy
  • 05. 09. 2016
  • Tím FitList

Kurkuma - toto indické koření, které je nepostradatelnou složkou kari, má velmi příznivé zdravotní účinky. Nemělo by proto chybět v žádné zdravé kuchyni. Je to silný antioxidant, má protizánětlivé účinky a pomáhá také při žaludečních potížích. Skvěle se hodí například do rýže, nebo jako součást směsi koření, které použijete na maso či zeleninu.

Kofein nebo jiné stimulanty vás skvěle nakopnou na trénink

  • Tipy
  • 27. 08. 2016
  • Tím FitList

Víme, jak je náročné dokopat se k cvičení po celém dni v práci nebo brzy ráno. Velmi účinné je dát si 30-40 minut před výkonem silnou kávu, nebo jiný kofeinový přípravek. Nebo můžete vyzkoušet nějaký komplexní stimulant, který kromě kofeinu obsahuje například beta alanin, taurin, či jiné povzbuzující látky.

Karnitin zvyšuje výkonnost

Určitě jste už všichni slyšeli o karnitinu a o jeho využití při hubnutí. Víte co to vlastně je, pro koho je určen, jak funguje a jak mnohostranné je jeho využití? V této sérii mini-článků o karnitinu se dozvíte vše potřebné :)

Moderní všelék: omega 3 mastné kyseliny

  • Tipy
  • 20. 08. 2016
  • Tím FitList

Pozitivní účinky omega-3 mastných kyselin jsou opravdu širokospektrální. Jsou to esenciální mastné kyseliny, takže jsou pro naše tělo nezbytné. Také jsou v dnešní stravě velmi málo zastoupeny a převládá konzumace omega-6 mastných kyselin. Pro správné fungování organismu je velmi důležitý správný poměr těchto dvou mastných kyselin. Proto má suplementace omega-3 (nejlépe ve formě rybího oleje) velký význam. Zlepšit vám mohou opravdu cokoliv - srdečně-cévní zdraví, mentální zdraví, zrak, úpravu hmotnosti.

BCAA jsou skvělým pomocníkem nejen na hubnutí

  • Tipy
  • 07. 08. 2016
  • Tím FitList

BCAA (z anglického - branched-chainaminoacids) neboli aminokyseliny s rozvětveným řetězcem jsou vynikajícím pomocníkem pro každého, kdo cvičí a zvláště pro ty, kteří usilují o hubnutí. Jde konkrétně o tři esenciální aminokyseliny (valin, leucin, isoleucin), které mají fantastické účinky na regeneraci a na udržení svalové hmoty při současném úbytku tuku. Doporučujeme je brát v období kolem tréninku - tedy například před tréninkem a po tréninku v dávce minimálně 5g.

Užívejte vitamín D pro efektivní hubnutí

  • Tipy
  • 23. 07. 2016
  • Tím FitList

O účincích vitaminu D by se dalo psát hodiny. Jeho optimální hladiny jsou spojeny s efektivním spalováním tuku, se správnou funkcí imunitního systému, silnými kostmi či zdravou rovnováhou pohlavních hormonů u obou pohlaví. A mnoho lidí dnes trpí jeho nedostatkem. Pravidelná dávka slunečního záření (rozuměj: každý den, celé tělo vystavené slunci alespoň 15 minut) dokáže jeho potřebu pokrýt. Význam suplementace vitamínem D stoupá v chladnějších měsících a u sportujících lidí. Přestože vitamin D je rozpustný v tucích, není třeba se obávat jeho předávkování a dávky 1000-3000 IU denně jsou bezpečné.

Po náročném tréninku si doplňte snadno stravitelné bílkoviny a rychlé sacharidy

  • Tipy
  • 13. 07. 2016
  • Tím FitList

Po náročném tréninku je ideální doba na příjem snadno stravitelných bílkovin (například z proteinového přípravku) a lehce stravitelných sacharidů (například z ovoce jako banán, hrozny či ananas). I v případě, že chcete zhubnout, tak v tomto po-tréninkovém období mají rychlé sacharidy místo - za předpokladu, že jejich příjem kontrolujete v průběhu dne. V případě, že chcete přibrat, tak je jejich příjem po tréninku samozřejmostí.

Nezmeškejte možnost využít 7 dní cvičení s trenérkou zdarma! Vyzkoušet
Posledně vytvořeny jídelníčky
Chci jídelníček zdarma
Jídelníček si vytvořil i Chci jídelníček zdarma