Karnitin může zvýšit nízkou hladinu testosteronu

Určitě jste už všichni slyšeli o karnitinu a o jeho využití při hubnutí. Víte co to vlastně je, pro koho je určen, jak funguje a jak mnohostranné je jeho využití? V této sérii mini-článků o karnitinu se dozvíte vše potřebné :)

Dvě studie pod vedením Williama J. Kraemera prokázaly, že užívání karnitinu po dobu tří týdnů vede ke zvýšení syntézy proteinů po tréninku. Syntéza proteinu je způsob, jak tělo nabírá svalstvo a léčí zraněnou tkáň.

Navíc posiluje androgenní receptory, na které se váže testosteron. Vědci věří, že to "pomůže zprostředkovat rychlejší zotavení." Výhody užívání karnitinu mohou být ještě větší. Může zvýšit hladinu testosteronu u lidí, kteří mají chatrné zdraví a málo androgenních hormonů.

Japonská studie zjistila, že úroveň karnitinu je spojena s volnou koncentrací testosteronu u pacientů - mužů, s nemocnými ledvinami. Jiná studie prokázala, že u starších mužů mezi 60 až 74 lety, kteří užívali 2 gramy propionyl L-karnitinu a 2 gramy acetyl L-karnitinu se zvýšila reprodukční schopnost a také nálada.

Podle studie na potkanech se předpokládá, že karnitin může skutečně pomoci tělu produkovat více testosteronu. Zda karnitin zvýší hladinu testosteronu iu zdravých lidí není známo, ale je fakt, že zvyšuje účinky androgenních receptorů a je velmi příznivý pro lepší obnovu tkáně a budování svalové hmoty.

Nezmeškejte možnost využít 7 dní cvičení s trenérkou zdarma! Vyzkoušet
Posledně vytvořeny jídelníčky
Chci jídelníček zdarma
Jídelníček si vytvořil i Chci jídelníček zdarma