Jak, kdy a kde získat karnitin

Určitě jste už všichni slyšeli o karnitinu a o jeho využití při hubnutí. Víte co to vlastně je, pro koho je určen, jak funguje a jak mnohostranné je jeho využití? V této sérii mini-článků o karnitinu se dozvíte vše potřebné :)

Karnitin se nachází v mase a živočišných produktech, ale tělo je schopno ho syntetizovat z aminokyselin lysinu a methioninu. Hovězí maso má nejvyšší obsah karnitinu - 113 gramů hovězího masa dodá asi 90 mg karnitinu. Pohár plnotučného mléka dodá přibližně 8 mg karnitinu, zatímco kuřecí maso a ryby obsahují karnitinu ještě méně.

Z terapeutické perspektivy, vegetariánům a nemocným lidem hrozí deficit karnitinu a mohou mít prospěch ze suplementace karnitinu. Z výše uvedených důkazů v předešlých dílech článků o karnitinu je zřejmé, že "masožravci" mohou profitovat z doplňování extra karnitinu. (Žádný z účastníků studie nebyl vegetarián)

Pokud je vaším cílem užívání karnitinu pro zdraví, nemusíte se obávat užívání karnitinu bez sacharidů.

Pro zdraví mozku a prevenci před Alzheimerovou chorobou užívejte acetyl L-karnitin, protože umí překonat mozkovou bariéru lépe než L-karnitin, který se používal při zmíněných studiích.

Pro zvýšení reprodukčního zdraví se doporučuje propinonyl L-karnitin, který se může kombinovat s acetylovanou formou. Jsou dostupné i smíšené karnitinové produkty, které obsahují tuto kombinaci. Vyzkoušejte 2 až 4 gramy denně.

Pro zvýšení výkonu, dodání karnitinu do svalů a pro úbytek tuku byste mohli chtít zaexperimentovat s užíváním karnitinu bez doplňování sacharidů. Namísto toho vyzkoušejte inzulinu podobnou pískavici či kyselinu alfa-lipoovou, protože jsou obě snadno dostupné a mají i přidanou hodnotu - jsou antioxidanty.

Nezmeškejte možnost využít 7 dní cvičení s trenérkou zdarma! Vyzkoušet
Posledně vytvořeny jídelníčky
Chci jídelníček zdarma
Jídelníček si vytvořil i Chci jídelníček zdarma